Monday 13 July 2015

Ramadhan Jangan Pergi...

SELAMAT TINGGAL...
Sahabat2...                                      
Kamu kata AKU mulia,
tapi kamu perlakukan AKU biasa-biasa sahaja...

Kamu kata AKU bulan turunnya Al-Quran,
tapi mengapa kau tidak ada waktu untuk tadarrus... 
sekarang malah sibuk fikirkan tentang HARI RAYA...

Kamu kata AKU bulan ibadah,
sekadar terawih saja banyak yang tidak dikerjakan... 
alasannya susah & letih...

Kamu kata AKU bulan keampunan,
AKU  tunggu doa mu,
tapi kamu lebih asyik dengan gurauan, Whatsapp dan FB...

Kamu kata AKU lebih baik daripada seribu bulan,
AKU tunggu rukuk, sujud & tilawah kamu di 10 hari terakhir,
tapi kamu lebih memilih malam mu dengan tidur dibuai  mimpi serta selimut...

Sahabat... 
Sebentar lagi AKU akan pergi,
meninggalkan kamu untuk waktu yang lama,
11 bulan lagi AKU pasti kembali,
tapi AKU tidak pasti apakah akan menemukan kamu lagi...

Kecewa, menyesal & menangislah sekarang... 
ketika kamu masih dalam pelukan AKU,
jika ini menjadi perjumpaan terakhir kita...
yang kelak akan jadi saksi cinta mu kepada ku...❤



Salam Daripada sahabat Sejati mu...
RAMADHAN 1436H

No comments:

Post a Comment